Efektivní plánování a správa obsahu ve WordPressu

V tomto článku si ukážeme pokročilou práci s obsahem přímo ve WordPressu a to za pomoci pluginu Editorial Calendar.

Proč používat Editorial Calendar

Pokud tvoříte obsahový web s velkým množstvím stránek a článků, tak tento plugin určitě oceníte. Pomůže vám efektivně plánovat nový obsah a mít rychlý přehled (bez zbytečného scrolování) o již vytvořeném obsahu. Majitelům webů plugin pomůže s plánováním publikování obsahu a se zadáváním práce copywriterům. Na plán obsahu pro malé firemní webové stránky se můžete podívat na mých stránkách.

Důležitou vlastností tohoto pluginu, je jednoduchá správa, plánování a přehled již vytvořeného obsahu s možností rychlé editace nadpisů. Škoda je, že plugin neumožňuje přidělování naplánovaných článkům jednotlivým autorům. To by komunikaci s copywritery ještě víc uspíšilo.

Instalace Editorial Calendar

Plugin si můžete stáhnout z oficiálního repozitáře WordPress.org nebo si jej můžete vyhledat v administraci:

Pluginy->Instalace pluginů-> Editorial Calendar

Instalace je jednoduchá a složité nastavování vás nečeká. Plugin pracuje ihned po instalaci. Najdete ho v záložce příspěvky jako položku Kalendář.

Editorial calendar v menu

Editorial Calendar plán obsahu

Editorial calendal plánování příspěvku
Poslední obrázek zobrazuje pokročilé plánování příspěvků, které oceníte nejen při zadávání práce copywriterům, ale i při zadávání práce sobě samému.

Používání pluginu v praxi

Většina tvůrců obsahových webů má problém s dodržováním publikačních plánů, které jsou pro posun celého projektu to nejdůležitější. Jejich projekt začne nadšením a plánem 5 článků za týden. Když počáteční euforie z nového projektu vyprchá, tak přijde na řadu rutina. A tady 99% tvůrců obsahu pohoří. Najednou nevědí o čem psát. Nemají plán.

Jsem copywriter i majitel webů. Osobně se mi za dlouhá léta praxe osvědčilo používat při práci co nejmenší možné množství nástrojů. Rád dělám věci jednoduše. Velké množství „užitečných“ nástrojů mi jako copywriterovi tříštilo focus, který je při kreativním psaní důležitý.

Plugin Editorial Calendar mixuji s Todoistem. Plánování obsahu musím věnovat jeden pracovní den v měsíci. A přes to nejede vlak. Jeden den věnuji vyhledávání nových témat a podrobnému rozplánování článků. V Todoistu se mi pak jen ukazují úkoly, jako Práce na projektu Pajskr.cz. A tak vím, že se mám přihlásit do administrace webu a tam hned vidím, co mám psát. Je to zaběhnutá rutina, která mi pomáhá udržovat focus.

Rozplánuji si práci na celý měsíc dopředu, a později se nezdržuji, ale už jen tvořím a píši nový obsah. Díky tomu je moje práce rychlejší a efektivnější, protože vím, čemu musím věnovat pozornost.

Plugin mi také umožňuje rychle vložit do článku perex nebo šablonu článku. Později tak odpadá ta tradiční otázka. „No jo, ale o čem jsem tam chtěl vlastně psát?“ Vkládání šablon a jiných informací nakonec zrychluje komunikaci s copywriterem, protože mu mohu přesně rozvrhnout strukturu článku, které se musí držet. U větších projektů je určitě dobré používat pro plánování a komunikaci Trello nebo jiné kanban systémy, ale na všechny ostatní je tady Editorial Calendar.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *